Extra

zondag 2 februari 2020

Tot op de bodem...

Die pauze duurde langer dan verwacht, haha.
Meer dan een jaar heb ik niet geknutseld.
De verhuizing kostte meer tijd en energie dan ik vermoed had.
Pas sinds kort is mijn hobbykamer eindelijk klaar; die ruimte werd lang gebruikt als opslagkamer waarin de spullen stonden waar we geen plan mee hadden. Besloten werd flink te ruimen (hadden we dat niet vóór de verhuizing kunnen doen?).
We hebben wel een heerlijk huis, hoor en beginnen ook langzaamaan steeds meer leuke mensen te leren kennen.
Bij de Wereldwinkel heb ik nog een ladenkast aangeschaft en voorzichtig is er begonnen met het leggen van een vloer. Voor Margot dan, in huis hebben we al een vloer.

Eerst met stukken papier de vorm nagemaakt, daarna op karton de basis uitgesneden.


Je kunt nu duidelijk zien dat het traphekje niet echt recht staat ;-)
Met roerhoutjes, waarvan ik de ronde uiteinden afknipte heb ik een simpel verband gelegd.

Ongeveer 250 roerhoutjes verder... 500 ronde uiteinden afgeknipt...

Ik heb een verwijderbare vloer gemaakt omdat de elektriciteit van de de woonkamer nog te bereiken moet zijn, maar omdat de vloer toch de neiging had op te bollen heb ik het met wat lijm plaatselijk stevig vastgemaakt. Daarna flink schuren, ik twijfel of ik nog zal lakken.

Het schilderij heeft zijn vaste plaats gekregen en ik zal proberen een ladekast voor Margot's onderjurken, zakdoeken en panty's.
Toen ik de ramen plaatste heb ik niet goed nagedacht over ruimte voor kasten, voor hoge kasten is nu te weinig plaats.

Het bed ga ik opnieuw maken, het ziet er niet goed uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten