Extra

zondag 18 februari 2018

LED there be lights - 2

De poppenhuisbeurs is weer voorbij en geslaagd. Leuke dingen gezien (ook een hoop rommel). Eindelijk heb ik de juiste led-lampjes gevonden voor het plafond van de begane grond. Ook nog wat potten en pannen en een heel fijn vergrootglas op een standaard, met een lampje er in.

En een toiletje! Hij past precies naast het raam op de bovenverdieping aan de rechterkant van het huis.
Wat ik eerst als slaapkamer bedacht had wordt nu gedeeltelijk badkamer (wc en zinken teil) en washok (wringer, droogrek en strijkplank).
De ruimte aan de voorkant wordt waarschijnlijk zitkamertje met boekenkasten.

Na dringend verzoek van mijn zus heb ik toch maar een railing aan de trap gemaakt, haha. Anders moet ik elke keer als we op zolder gaan spelen weer mijn opa of oma erbij halen voor de terugtocht...

De ledlampjes zijn priegelig klein, met hele dunne draadjes. Ik heb ze verlengd door wat dikkere draad vast te solderen, met een stukje krimpkous voor de zekerheid.

Vier gaatjes boren in het plafond.
Ik was te lui om de boormachine te pakken, dus heb ik de gaatjes maar met een handboortje gemaakt.
Nu heb ik wel zere vingers, maar ik kon wel lekker blijven zitten... ;-)

En sleufjes frezen met de Dremel.
Die verlengdraad bleek best dik, zodat ze bijna niet in de groeven paste die ik zo amateuristisch gefreesd heb.
En zeker waar de soldeerverbindingen zitten moest ik nog aardig wat hout weghalen, maar het past.
De draden zitten vastgeplakt op de vloer van de eerste verdieping. Nu kan ik eindelijk weer verder met de vloer van badkamer en slaapkamer.

Tadaaa, de eerste doet het goed.
Nu nog een manier vinden om 8 stevige draden te verbinden met de stekker, het enkele ledje zit nu nog met een kroonsteentje verbonden, maar daar zie ik me niet alle draden in vastmaken...

1 opmerking:

  1. I just love your ceilings and the lighting makes them look even better. :)

    BeantwoordenVerwijderen