Extra

zondag 17 juni 2018

Dancing on the ceiling

299 roerhoutjes verder...
De rechterkant is gebeitst voor het oude sfeertje en de linkerkant, slaapkamer, wilde ik wat lichter houden. Geverfd met verdunde witte acrylverf.

Proefpassen.
Het is ook wel een lekker makkelijk kleurschema: toen ik begon heb ik een bus witte acrylverf en een busje houtkleur beits gekocht.
Volgende keer (?) zal ik eerder lichtere beits gebruiken, meer blond hout is toch wat mooier.

Het grote puzzelen kan beginnen.
Waar plaats ik de lampjes?
Voor deze etage heb ik een kroonluchtertje voor de slaapkamer, een wit bolletje voor de toiletruimte, twee ledjes rechtsvoor en drie ledjes achter: eentje boven het bed, eentje boven het trapgat en de laatste in de ruimte naast het toiletje.
Testing...
Voor je plakt natuurlijk eerst even kijken of ze het doen, de wc lamp is niet vervangbaar, maar schijnt jaren mee te kunnen. De leds geloof ik wel. Uiteraard moet je telkens in de gaten houden of je het aantal lampjes wat de trafo aankan niet overschrijdt: gelukkig kan hij tot 30 lampjes aan en de ledjes gebruiken niet zo veel stroom. Beneden heb ik al vier leds en twee bolletjes gebruikt, hier dus drie van de kroonluchter, een voor de haard, een voor toilet en dan nog vijf leds, moet makkelijk kunnen.

Vast.
Zoals je kunt ben ik nog niet handig met de bovenfrees (Dremel op freeshulpstuk)
De bedrading komt aan de achterkant van het huis uit.
Later kan ik dan langs de muur een hemelwaterafvoer maken.
De draden van de zolder zullen ook hierin verdwijnen.
Nu nog stekkeren, maar op zolder waar ik zit wordt het al aardig warm, dus volgende keer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten