Extra

woensdag 23 mei 2018

She Came in Through the Bathroom Window

Mijn collegaatje E. kan heel goed haken.
Ze ging experimenteren met rode wol die ze nog had en maakte dit fantastische kleedje!

Maar toen we zagen dat dit eigenlijk een beetje grof werd heb ik andere wol (bijna garen) gehaald.
Haaknaald 1,2 is de dunste die ze heeft.

Het resultaat...
Ik las het schema wat ze moest haken en ben blij dat zij dit wel kon lezen, ik snap niets van losse, vasten, steek, toer, halve stokjes...
Geef mij maar papier en hout ;-)
Dank je voor het kleedje. Het is geweldig geworden.
Met een houten vloer eronder wordt dit heel mooi. Misschien wil je ook nog een beddensprei maken, haha.

Op mijn favoriete forum (Greenleaf Dollhouses) kwam ik een leuke tutorial tegen.

Tegels maken.

Men neme een stuk karton, handig is om eerst op de achterkant de maatverdeling voor het snijden uit te zetten.
Het karton is ongeveer een millimeter dik.
Plusminus A3.

Schilder het karton in de kleur die je wilt, ik heb off-white en zwart acrylverf gebruikt, drie keer geschilderd. Om opkrullen te voorkomen heb ik het karton op mijn snijmat vastgeplakt.
Als het opkrult krijg je dikke blobben epoxy.
Meng EnviroTex Lite Pour-On High Gloss Resin precies volgens de aanwijzingen.

Giet het rustig over het karton en laat 72 uur drogen. Ik heb het verdeeld met een oude verlopen creditcard.
Ik heb er maar een schilderij overheen gelegd, je wilt geen stof...
De vloertegels worden 20x20 in zwart-wit schaakbordpatroon, de witte muurtegels worden 10x10, de zogenaamde 'witjes' en recht boven elkaar geplakt.

Vandaag mocht ik kijken en het was droog!
Het blijft soepel en is redelijk makkelijk te snijden.
Wel een beetje kwetsbaar en zeker op het zwarte gedeelte zie je elk stofje.
Nu heb ik een voorraad witte en zwarte tegels voor de doucheruimte, die komt op zolder.
En daar kan ik nog niet aan beginnen...

Eerst moet het plafond op zijn plek.
Dat zijn 300 koffie-roerhoutjes die op maat gemaakt moeten worden...
En ledlampjes erin frezen, en de kroonluchter moet nog in de slaapkamer en de vloer van de slaapkamer en de wanden nog...
Genoeg te doen voordat oma Margot door het badkamerraam naar binnen kan klimmen!
Ze is gek op de Beatles.

1 opmerking:

  1. Hoi Margot,
    Leuk om je blog te lezen en te bekijken! Welk gereedschap gebruikt je om de houten roersstaafjes mee te knippen?
    Graag hoor ik een reactie van je (info@grethilde.nl)
    groetjes Grethilde

    BeantwoordenVerwijderen