Extra

donderdag 10 mei 2018

De brand erin...

De kachel wordt gemaakt.
Na verschillende pogingen (in hout en karton) om de goede maat en vorm te vinden heb ik gekozen voor het dikke karton.
Dit is de achterkant ;-)
Onderin is een vak voor de voorraad brandhout.
De rookafvoer vond ik uiteindelijk als een onderdeeltje van deze pen: een rubber buisje met een paar ribbels.

De achterwand had ik al gemaakt.
Karton beplakt met dezelfde 'steentjes' als de haard beneden, ik had er nog meer dan genoeg over.
Van latjes een houten rand eromheen en klaar.
De latten van de lambrisering zal ik weg moeten zagen, dat komt nog wel.

Ik heb jaren met deze rolletjes tape gewerkt.
In de advertentiewereld hadden we nog geen computers die kaders konden tekenen, alleen maar tekst uitdraaien. Mijn collega's en ik ontvingen de teksten op papier en gingen naar hartelust lijmen, tekenen, beeldmateriaal verkleinen/vergroten/rasteren. (1990)
Tegenwoordig kan met een flinke Mac natuurlijk alles. Het was weer even wennen aan het priegelige snijden, mijn ogen zijn niet meer 20/20, maar het lukte wel. Ik heb een velletje doorzichtig plastic in mijn tekenschriftje geplakt en heb er ruitjes op geplakt.

Uit de voortuin geknipt.
Er moet wel brandhout komen natuurlijk.
 Het was lastig te zagen, het hout is natuurlijk nat en uiteindelijk heb ik zelfs de gewone verstekbak gepakt.

Zwarte acrylverf gaat steeds beter lukken.
Er zit één ledlampje in en de draadjes konden door de rookafvoer naar buiten. Met een rode marker heb ik het ledje een warmere kleur gegeven.
Nu nog een gaatje in de buitenwand en the fire can be lit.
Het achterwandje zit klem, maar nog altijd los als ik ooit een lampje moet vervangen.
Ik hoop het niet want het lampje zit nu met superglue op zijn plekje vast ;-)

Volgende project wordt het grote bed.
Dit had ik nog in huis.

 In de kralen heb ik een tandenstoker gelijmd en later weer rondgeschuurd.
De trapposten heb ik doorgezaagd.
Zo heb ik vier bedpoten.

Dit is het idee.
Lijkt me leuk om dit bed deze houtkleur te laten, moet ik alleen een goede kleur voor het witte karton vinden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten