Extra

zaterdag 18 november 2017

Keuken en eettafel


Na wat rondkijken op Pinterest en dergelijke besloot ik tot een soort lambrizering, een simpele; onderlaagje is karton met daarop een raamwerkje van latjes. Ik heb hem eerst groen geverfd, maar een zekere huisgenoot vond het niet zo mooi... Dan maar weer wit schilderen.
De vloer is klaar. Ik heb nog geprobeerd hem te voegen, had nog grijze tegelvoeg, maar de terracotta/kartonnen vloer begon tegen te stribbelen. Ik laat hem zo.

Intussen een doorgang gemaakt naar de eetkamer/zitkamer. Die opening kan niet zo breed zijn, de trap is groter geworden als gepland, dus voorlopig doe ik daar geen deur.

Om te kijken wat er gebeurt heb ik de zijkanten en de verdiepingvloer geplaatst en dan wordt het best donker binnen!
Goed te weten, er moeten in de zijkanten dus meer ramen komen.

Totaalplaatje voor het idee. Ik heb de ramen uitgetekend, morgen pak ik de decoupeerzaag. Zit me nu al te verkneukelen om de vensterbankjes te maken, hihi.

Trapspijlen en eindspijlen heb ik aangeschaft, dit valt niet zelf te maken. Lekker in de beits gezet.

Eindspijlen, hoe noem je zoiets? Ik kan de spijlen pas plaatsen als ik het trapgat in de verdiepingvloer heb gezaagd en ik zie er best tegen op. Ze moeten natuurlijk wel recht staan.

Om één en ander maar even uit te stellen ben ik begonnen aan een nieuw projectje: de eettafel.
Dit is het bovenblad (ondersteboven) van balsa met twee pseudo lades. Er komen, na het lakken, nog knopjes op de lades.


Van een vierkant latje (6x6) dacht ik tafelpootjes te maken. Valt niet mee en zeker niet om vier dezelfde te maken. De eerste ging fout, de derde ook.

Halverwege...

Tadaa... Kan beter, maar voorlopig doe ik het ermee. Het tapijt kreeg ik van de buurvrouw, ze had een couponnetje over.
Welcome to my crib.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten