Extra

zondag 5 november 2017

Schouw, vloer en de rest

Zo, het is weer weekend: tijd om te knutselen. De schouw in de keuken moet af, het geraamte is van dik karton gemaakt en, al zeg ik het zelf... redelijk recht geworden. Men neme voor de baksteentjes twee vellen schuurpapier, verf dit eerst met gesso, dan houdt de verf beter, daarna met verschillende kleuren en structuren experimenteren. Goed laten drogen.
Van karton een mal gemaakt, de steentjes worden 6x18 mm.
Drie avonden mee bezig geweest... Daarna vernissen met acryllak. Niet te dik want er moet nog gevoegd worden.
Van dunne plankjes een rand om de schouw gemaakt, voor de bovenkant heb ik koperkleurig karton gekocht, die foto heb ik niet gemaakt, maar het staat goed. Er zit al een gat in de bovenkant, daar komt later een zwart rookafvoerkanaal.
Het experiment van mijn maatje om van Fimoklei een gemarmerd aanrechtblad te maken is uiteindelijk niet gelukt: de Fimo was te dun en het brak, dan maar in hout maken, dat wordt later gemarmerd. Een houten bakje wordt spoelbak, tien keer wit schilderen en daarna vernissen.
Van de buurvrouw kreeg ik een stuk Novilon met houtstructuur, dit bleek zo lastig recht te snijden... Uit het raam gegooid.
Back to the drawingboard: van het restant koperkleurig karton heb ik de achterkant gekwast, terracotta was de bedoeling. Niet helemaal gelukt, maar ik kan er mee leven. Past goed bij de kleur van de schouw.
Van dun karton had ik al een mal gemaakt voor de keukenvloer, daarop heb ik ruitpapier geplakt, de ruitjes zijn 2,5x2,5 cm. Dit papier en de kartonnen tegels zijn goed te plakken met een eenvoudige lijmstift. Nog 165 te gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten