Extra

zaterdag 28 oktober 2017

Schilderen en indeling

Op veel fora heb ik gelezen over Gesso, de primer voor bijna alle oppervlakken, dus snel naar de Action ;-) De winkel had ook matte sealer op waterbasis, daar kan ik straks ook wel wat mee.
Intussen ben ik begonnen met nadenken over de indeling van de keuken; hoewel alles op schaal is gemaakt wordt de keuken met deze haard met kooktoestel wel wat krap voor nog een eettafel met vier stoelen (de ouderwetse wringer die gemaakt gaat worden moet er ook nog bij). En in de ruimte komt de entree van de voordeur. Dus nu is besloten de eettafel toch maar in de woonkamer te plaatsen, dat kan makkelijk bij de bank, stoel, boekenkast en salontafel die nog gemaakt gaan worden (ooit).
Om eventueel kromtrekken te voorkomen ben ik de grote platen in de verf gaan zetten, ook als ik later wil behangen is dat beter: dan kunnen verkleuringen van het hout niet in het behang trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten