Extra

vrijdag 13 oktober 2017

Trap beneden

Ik weet nog niet hoe ik de vloeren ga maken, er zijn teveel keuzemogelijkheden...
Anders dan de bouwtekening, waar de trap achterin evenwijdig aan de achterwand zou moeten, kies ik voor een duidelijke aanwezige trap. Onder de trap kan ik dan de kelderkast maken voor de weckpotjes van Margot. En, net als in het echte huis van Margot leidt de voordeur tot een gangetje waarin de trap staat.
Aldus besloten.
De keuken krijgt dan ook meteen een plek: vlakbij de kelderkast.
Omdat ik nog niet echt kijk heb op de maten eerst maar een trapje van karton. Lijkt me aardig, ik heb het liefst 13 of 14 traptreden, zoals ook in een grotemensenhuis. Dus de maat van de treden wordt bepaald door de hoogte gedeeld door 14 treden.
Binnenin de kast een paar planken(van verfroerhoutjes), daarna twee keer schilderen. Ik probeer alle verf watergedragen te laten zijn, beter voor de longen.
Vandaag op houtjacht: bij een modelbouwwinkel in de buurt scoorde ik dit:
Mahonielatjes 1,5 x 8 x 880 mm
Balsalatjes 2 x 10 mm
Vurenlatjes 4 x 10 mm
Balsaplank 3 x 100 x 1000 mm
Balsaplank 4 x 300 x 600 mm
2 lijmklemmetjes van 20 mm
Humbrol aluminium verf

Bij elkaar 17,50
Toch maar eens zoeken naar karton, volgens een maatje Bristolkarton.
Dit apparaatje had ik al, heerlijk spul.
Watergedragen rustiek eiken, lijkt me een mooie kleur.
De deur hangt. Deze keer geen scharniertjes gebruikt, de deur komt niet echt in het zicht. Gewoon twee dunne spijkers ingeboord, werkt prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten