Extra

zondag 22 oktober 2017

Keukenblok en keukenraam


Dit plaatje kwam ik tegen op Pinterest, zo zou Margot wel haar keukentje willen. Het is nog lang niet klaar, het blad wordt zwart marmer (gemarmerd fimo van maatje) en ik heb wat problemen met de lades, ze willen niet lekker passen.

Terwijl ik op inspiratie voor het keukenblokje wachtte ben ik maar begonnen met de ramen in de achterwand. In de jaren vijftig was een gemiddelde vrouw iets kleiner als nu, maar ik schat Margot in als toen al een flinke dame: 170 cm lang. In 1:12 schaal zou ze 14 cm hoog zijn. Dat geeft wat zicht op de perspectieven.
Als je goed kijkt op de foto zie je rechts Margot staan (potlood).
Het raam werd uiteindelijk nog een stuk naar rechts opgeschoven, midden voor het keukentje. Dat wordt wat lastig met het plaatsen van de kraan, maar daar vind ik later wel wat op.

Eindelijk kon ik nu de elektrische figuurzaag gebruiken: gaten geboord in de hoeken van de ramen, zaagje door die gaten gestoken en zagen maar. En dat viel zwaar tegen...
Door de hoogte van de achterwand kon ik de plaat haast niet draaien, de beugel van de zaag is niet lang genoeg.
Volgende keer de decoupeerzaag maar pakken. Oh ja,
en passant een gat in mijn bureau geboord. Ik heb er maar houtlijm en zaagsel ingesmeerd. Als ik nog eens wit ga verven zal ik het herstellen ;-)

Mijn favoriete tools, wat zijn ze toch handig in het gebruik...
En het eerste raamkozijntje is een feit. Glas komt er later in, eerst de andere raamkozijntjes maken, de gaten zijn al gezaagd, daarna schilderen. Wit. Kan ik het gaatje in mijn bureau ook weer lakken, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten