Extra

zaterdag 25 november 2017

Huiskamervloer

Ik heb wel gekeken naar houten vloeren, maar fineer is erg duur en nog wat moeilijker te verwerken dan karton. Aldus naar de Bruna en hetzelfde karton gehaald als ik voor de keukenvloer gebruikt heb. Dit karton heeft een goudkleurig laagje, dat gebruik ik als onderlaag, want met een lijmstick is dit heel makkelijk op karton te plakken.
De eigenlijke onderkant is mooi wit, dus kwasten maar.



De bedoeling wat iets meer houtkleur, maar ik denk dat dit ook wel aardig wordt.

Van natuurkarton een bodem gemaakt, dat werkt veel makkelijker. En mocht het niets worden kan ik er simpel een andere vloer inzetten. Het vloertje wordt later op zijn plek gehouden door de plintjes en de lambrizering en misschien nog een kloddertje lijm.

Het therapeutische snijden kan beginnen... Ik snijd stroken van 1 cm van het geverfde karton en snijd het daarna op maat op het ondervloertje. De zwarte bies is een halve centimeter breed. Regelmatig een nieuw mesje nemen in mijn breekmesje is wel nodig voor scherpe snedes.

Na ongeveer 8 uur plakken, meten en intussen radio luisteren (ik ga bijna elke avond een uurtje 'Caven') schiet het lekker op, zodat ik het op zaterdagochtend af kon maken.

De nog natte lak, niet bang zijn... het droogt mat op. Dan komen de kleurtjes wat beter naar voren. Ook voor beschadigingen, vocht en stof is het een goede bescherming. Ik ben blij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten