Extra

donderdag 6 augustus 2020

Boekje maken

Gelukkig werk ik op een uitgeverij ;-) Van de krant (20 pagina's) van vorige week heb ik de pdffen verzameld en verkleind. Het was een klusje om ze netjes uit te snijden maar met af en toe een vers afbreekmesje kom je een heel eind.
Ik maakte alleen de beginnersfout de pagina's dubbel te vouwen en IN elkaar te plakken; bij 20 pagina's wordt de omslag dan veel te krap. Ze moeten OP elkaar geplakt worden...
Het nieuwe boekje Alice in Wonderland werd het volgende experiment. In Photoshop heb ik de kleur bekeken van het originele omslag en daar een groter vlakje mee gevuld, zo kan de voor- en achterkant dezelfde kleur krijgen.
Tadaa... Twee kranten en twee boeken, het tweede boek is een 'liedjes uit oude tijdenboek'. Alle pagina's kunnen geopend worden, maar een lettertje van 2 punten hoog is niet te lezen... Op de laatste foto zie je dat ik uiteindelijk het omslag van Alice ondersteboven heb geplakt! Dat moet overnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten