Extra

zondag 30 augustus 2020

Het basismateriaal is vandaag: Kurk

De vloer van de bovenverdieping is af...
De laatste vloer, hoewel ik de vloer van de kamer waar de toilet zit, rechtsonder de zolderverdieping) waarschijnlijk overnieuw ga doen, hij past niet lekker in de hoekjes.

Dat wil ik doen met kurk.

Ik heb een rol kurk gekocht, 2 mm dik en ongeveer 10 meter op de rol... Ze hadden niet kleiner. Het heeft een baksteen-structuur en is makkelijk te verwerken. Je kunt het lijmen met mijn favoriete lijm: de gewone houtlijm, redelijk goed te snijden (met beleid) en te beitsen.

Voor het snijden kan ik mijn mooie antieke Paragon scalpel gebruiken, ik had een doos met nieuwe mesjes besteld. Gelukkig, want kurk is wel zacht spul, maar het vreet scalpelmesjes: ze worden redelijk snel bot.

Je kunt het ook niet snijden zoals je een papiertje snijdt, je moet het dunne mes er meer 'in laten zakken' anders scheurt het kurk of het rekt uit.
Met een scherp mesje kan ik er twee tegelijkertijd snijden.

Wat een klus!
Ik heb uitgerekend dat ik voor de linkerzijkant 1000 baksteentjes nodig heb. Die heb ik inmiddels gesneden. Ik wissel het maar een beetje af: plakken en snijden, dat is beter voor mijn rug en maakt het minder saai. Het is wel verslavend hoor.
Met een fles water binnen handbereik en een lekker muziekje op de achtergrond vliegt de tijd. 

Intussen zit ik me maar af te vragen waar het hout voor het dak en de voorkant (na de verhuizing) gebleven zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten