Extra

zondag 24 december 2017

Achter het behang plakken...

Ik geloof niet dat ik ooit nog behang wil plakken... De kenners melden dat het behangplakken dient te geschieden in één keer en dan later, als het behang droog is, de raampjes en deuren er uit te snijden. Dat zag ik niet gebeuren, de kozijnen zijn te dik om overheen te plakken. Dus precies uitmeten waar de ramen zitten, uitsnijden, passen en dan pas plakken leek me makkelijker. In ongeveer de behangkleur alvast maar wat randjes voorbewerkt.

Het zit er op, maar niet echt mooi, van dichtbij dan. Ik denk dat ik het maar moet laten, zo. Later kwam ik er achter dat je natuurlijk eerst de gaten voor ramen en deuren maakt, dàn gaat behangen en daarna de vensterbankjes en raamlijsten maakt. In mijn onwetendheid had ik een stap overgeslagen. Dus alleen de zolderverdieping, waar ik nog niets aan de ramen gedaan heb kan ik nog netjes behangen, de andere wandjes worden deels geschilderd en deels 'gelambriseerd'.

De linkerkant van de huiskamer, achterin de kamer een model van de vorm van de opkamer, die moet nog wel een centimeter minder hoog en dan natuurlijk een klein trapje erbij.
De vloer ga ik doormidden snijden, de achterste helft kan dan mooi doorlopen in de opkamer.

De rechterkant, de keukenkant. De achterzijde moet nog gebeuren, maar de behangplak was te dik geworden. Behangen is zeg maar echt niet mijn ding...

Trapleuning aan de muurkant gemaakt, veiligheid is alles. Nu voorzichtig aan de trapspijlen beginnen en dat is niet makkelijk.

Ik denk dat met goede verlichting het wel goed gaat komen in de donkere ruimtes. Plinten rond de trap zijn op hun plek gezet.

Trapleuning is klaar. Kijk, er is al een kind thuis van school.

2 opmerkingen:

  1. You are doing a wonderful job on your house. I love your stairs and the flooring you have made. The key to doing wallpaper is to do it before you put the windows in so it can go under the trim. :) I'm looking forward to following along on your build.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you, Blueprint Minis!
    I figured that out, a bit too late ;-)

    I love reading your blog. I am a fan of your work.

    BeantwoordenVerwijderen