Extra

zaterdag 30 december 2017

De opkamer

De buurvrouw gaf me een plaatje hardboard-voor-je-poppenhuis. Het is wat moeilijk te snijden maar als basis voor het opkamertje voldoet het prima. De randen zijn ook nog te schuren, alleen had ik beter mijn stofmaskertje op kunnen zetten, ik heb nóg last van het fijne schuurstof... Berouw komt na de zonde ;-)
Van de onvolprezen tongspatels een trapje gemaakt.
Met trillende handen heb ik de vloer doormidden gesneden, het kan maar één keer gebeuren, maar het ging goed.

Gelukkig had ik nog wat reepjes vloer over, het leek me wel aardig de vloer verticaal door te laten lopen.

Deze keer besloot ik de plinten maar te lakken voordat ik ze ging vastplakken, dat werkt zoveel handiger. Moet ik vaker doen. Handig trouwens die kleine potjes met dekseltje, onze goede vriendin M. gaf me een zak vol. Ideaal om restjes op kleur gemaakte verf in te bewaren.

Al zeg ik het zelf, aardig gelukt ;-) Als de achterwand en zijwand vastgemaakt kunnen worden (dat zal nog lang duren) heb ik alvast de plinten liggen voor de andere kanten. Gelakt en wel, ik ga het nog leren... voorbereidingen maken. Voor een redelijk ongestructureerd persoon is dit wel een mijlpaal, haha. Dit had ik in gedachten.

Als ik de verdieping vloer op maat gemaakt heb, het trappenhuis is iets te breed geworden voor het trapgat, kan ik beginnen aan het plafond van de keuken en huiskamer. Het zal een balkenplafond worden. Ik had al een idee hoe ik dat zou maken en heb de 'balken' al in huis, maar ik zag later op internet wat betere oplossingen. Ik ga nog even 'Back to the drawingboard'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten