Extra

maandag 1 januari 2018

Plafond woonkamer en keuken

Om toch een wat 'boerengevoel' te krijgen en omdat ik het leuk vind, besloot ik voor de benedenverdieping een balkenplafond te maken.
De vierkante balkjes 10x10 had ik al gekocht en sinds ik bij een hamburgerketen wat gegeten had waren er ruim voldoende (gevonden in mijn jaszakken) koffieroerlatjes aanwezig, dacht ik.
Per vak heb ik er 20 nodig, ik bleek er 'maar' 80 te hebben. De rest is dus maar besteld, kost haast niets.

Het bankje uit de keuken kan dus ook dienst doen als werktafel/steun.
Dat is trouwens wel een gedoe hoor, telkens verplaatsen van spullen, wanden en meubeltjes om weer iets te passen of te kijken of het allemaal nog klopt.
Op den duur zal ik het huis op een draaischijf moeten zetten om verder aan te werken.

Twee middagen knippen. Ik heb nu een verzameling halfronde eindstukjes, die bewaar ik maar. Je weet nooit waar ze handig voor kunnen zijn.

Ik vind het redelijk lijken op het tekeningetje.
Misschien de tussenlatjes nog wat hoger maken?

Voorbereiding-voorbereiding-voorbereiding.
Aan de achterzijde zal alle bedrading uitkomen en mijn plan is nu om alles mooi samen te laten komen/te verstoppen in de ruimte onder het opkamervloertje. Gat maken in de achterwand en een gezellig luikje er voor.

2 opmerkingen:

  1. I love this finish for the ceiling. :D Are you going to paint it?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Glad you like it, I am somewhat insecure about my hobby.
      I am a bit afraid the rooms will be too dark so I will paint it in a very light colour.

      Verwijderen