Extra

zaterdag 13 januari 2018

Plafond - vervolg

Deze foto is meer uitgekozen voor het mooie plaatje...
Het leek me handig op deze manier te werken, met twee lijmtangen en een flinke steun onder de bovenkant, maar in de praktijk bleek dat niet te werken. De meeste latjes moeten gewoon (stuk voor stuk, uiteraard) in een halfstaande positie geplakt worden, rugbrekend. Maar het is klaar.
Ik wil mijn hamburgerketensponsor voor de koffieroerhoutjes wel hartelijk bedanken. De latjes waren op en ik heb inmiddels een hele doos besteld, maar de kwaliteit van de 'M' latjes was beduidend beter ;-)

Plafond hangt.
Eénmaal geverfd met verdunde acrylverf, maar ik vind de whitewash wel aardig zo. Sorry voor de slechte belichting, mijn telefoon kon het slechte licht niet aan. Het was nog behoorlijk passen en meten voor de uitsparing van de trap en de haard, maar het past.

Ik heb veel gebruik gemaakt van wat ik 'Gupa' noem: bij het schuren van de raamlijsten heb ik veel zaagsel bewaard, vermengd met witte houtlijm is dat een uitstekende houtvuller.

Het MDF is toch wat gaan 'warpen', dat wordt straks (over drie jaar) nog een hele klus om alles recht en vlak aan elkaar te krijgen.

Plafond is nog niet vastgelijmd, er moet nog veel gebeuren.
Ik merk dat ik veel op een Engels forum lees. Ik ben geneigd steeds meer Engelse thermen te gebruiken: warpen, dry-fit, spackle...


De lambrisering van de achterwand is aan de beurt. Identiek aan die van de trap.
Deze ruimte ga ik niet behangen, maar verven. Minder kwetsbaar en eigenlijk veel makkelijker. De rest van mijn behang bewaar ik voor de zolderruimte, daar zitten nog geen raampjes in, dusss...

Diepte-investering gedaan: een freestafeltje voor mijn Dremel. Ik zal sleuven moeten maken in de vloer van de eerste verdieping voor de lampjes. Ik heb al wat lampjes gekocht, maar de kwaliteit viel best tegen. Morgen komt Maatje langs, haar man is goed met techniek en ze gaan me laten zien hoe ledverlichting werkt... Ik ben heel benieuwd! Maar nu eerst...







A BREAK... Cheers!

1 opmerking:

  1. Love the ceiling! I have that same problem with my phone not being able to handle the darkness inside the little rooms. I have promised myself a new phone this year, so maybe better photos as well. :)

    BeantwoordenVerwijderen