Extra

woensdag 17 januari 2018

Let there be light...


En dan toch maar weer de lambrisering, en het behang aan de achterkant moest ook nog gebeuren... Gruwel. Nooit meer behangen, papier en hout wil niet goed samen.

VERLICHTING!
Van Maatje en haar echtgenoot Casey kreeg ik iets geknutseld: een telefoonadapter met een soort kroonsteen, draad (positief en negatief) en een ledje. Ik mocht proberen of led-verlichting iets voor me was. Ik wil het graag, want sommige lampjes die ik gekocht heb worden best wel warm en het leek me zo leuk in het plafond van de keuken kleine spotjes te hebben...

Drie keer geprobeerd: ik kreeg geen werkend ledlampje. Arghhhhh. De draadjes zijn erg dun, maar mijn soldeerskils konden er zijn zijn, dat was het probleem niet.
Het wilde niet goed komen.
Ik kom hier later op terug. Ik wil zeker verder gaan met LEDlicht. Weinig stroomverbruik, geen warmte en ze gaan heel lang mee...

Plan twee: 12 Volt adapter met verlengsnoertjes. Materiaal en lampjes had ik een paar maanden geleden op de Rijswijkse beurs gekocht.
Onder de 'opkamer' kan ik alles verstoppen. In de keukenkast onder de trap komt alles samen.
Wat een gepriegel met die stekkertjes, ik zal een leesloep moeten kopen.
Maar het is gelukt. Vaak heb ik geen succes met dit soort dingen, maar ik heb het geluk afgedwongen.


De kast onder de trap.
Naast de weckpotten van oma Margot (moeten nog gemaakt worden) is dit nu ook  een meterkast geworden.

En het lukte!
De lambrisering is klaar en de lamp hangt.
Het is toch een plaatje? ;-)

En een schemerlampje in de zitkamer.

Die lamp geeft wat weinig licht, maar ik heb nog een kroonluchter in de aanbieding, die komt later.

Zelfs een wandcontactdoos gemaakt.
Ik zie nu wel dat er even een stofzuiger door heen moet.
Hebben ze die ook 1 op 12?


Totaalplaatje.

Wil ik nog even mijn vader Cor bedanken voor de handboortjes die hij me naliet.
Dank je wel, pa.

3 opmerkingen:

  1. Ooohh.. The ceiling panelling looks wonderful! I love how the wall sconce reflects light onto it. That is a great lamp in the living room. And I like that you added a wall socket. Very cute. I am really liking how you are dealing with the wiring.. those plugs look so cute in the pantry. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you, the house needs some small paintings, haha.

    BeantwoordenVerwijderen