Extra

woensdag 13 december 2017

Ramen en voordeur

Om weer fris te kunnen beginnen was het eerst tijd voor de grote schoonmaak. Er lag inmiddels zoveel zaagsel en schuursel op de werkplek...

Alle raamgaten zijn gezaagd en geschuurd. Het lijkt wel wat lichter binnenin te worden. Het liefst zou ik de zijkanten en achterkant meteen vastlijmen en schroeven, maar dat kan niet. Eerst moet er nog zoveel gebeuren (muurtjes beneden, plafonds, de keuken krijgt een balkenplafond en kijken waar de bedrading moet gaan lopen...)
Het Grote Vogelboek ligt lekker op de zitkamervloer te rusten, om te zorgen dat de vloer vlak blijft.

Best een klus...

En klaar! Alle ramen en raamkozijnen binnen en buiten zitten er in. (Eén week verder)
Links de achterkant (ligt 90 graden gedraaid), dan links buiten en dan rechts binnen.
Inmiddels is wat behang binnengekomen (uit Engeland), dus ik kan daar ook eens mee experimenteren.

Als klusje tussendoor bedacht ik de voordeur (te proberen) te maken. Viel niet mee. De scharniertjes zijn een hel. De spijkertjes van de scharnieren zijn plusminus 2,5 mm hoog.

Je snijdt de ruimte van een scharnier uit, plakt het metaal met wat superglue vast, boort de spijkergaatjes voor en probeer de spijkertjes dan (met een drupje superglue) in het voorgeboorde gaatje te mikken... Het eerste scharniertje wilde niet meer open of dicht, zat wat superglue in. En tot overmaat van ramp was ik opeens een spijkertje kwijt.

Toen het deurtje klaar was vond ik hem weer, in de zijkant gedrukt...

Voilá, de voordeur. Waarschijnlijk ga ik opnieuw beginnen, hij is wat scheef.
Maar de deurhelften kunnen wel afzonderlijk van elkaar open. Een boerendeurtje. Ik ga opnieuw beginnen, maar niet nu...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten