Extra

zondag 1 april 2018

Op je gemak...

De bovenverdieping.
Beneden is nog lang niet klaar, maar dat zijn allemaal dingen waar ik later makkelijk bij kan. Ik wil verder met de indeling...
Dat bouwen met houtjes vind ik het allerleukste!

Alles staat nog los en ik heb toch wel dé plek gevonden voor de toiletruimte.
Het past maar net, zo tussen de wand en het raam, maar een poppenhuis moet natuurlijk wel een 'gemak' hebben.
(Margot knikt)

De toiletruimte uitgeklapt, ik maak een lambrisering.
Behang heb ik afgezworen en tegeltjes ga ik nog wel maken in de badkamer.
De smalle strook (Balsa) wordt de achterkant en de bredere de zijkant, dat hout komt van het deksel van een wijndoos. Je ziet de inkeping voor het open schuiven nog zitten.
(De wijn is op)

De Creditcard-truc.
Met de plastic kaart als maat kan ik precies dezelfde afstand houden, zal ik het beitsen of verven?
Links boven in de foto zie je mijn Vaper staan, mijn andere hobby ;-)

Alles staat nog los.
Nu blijkt dat, in elkaar gezet je bijna niet naar binnen kan kijken...
Er komt natuurlijk nog een lampje in, maar ook de hoek waarin je kijkt zal moeilijk zijn. Misschien toch een raam (zeer onlogisch) maken in de zijkant? Voor lichtval veel beter en vanaf de voorkant van het poppenhuis kan je er niet in kijken, zodat Margot onbespied haar ding kan doen.
De vloer is nog onbedekt en je zien de tape over de verlichtingsdraden van de begane grond.
Als vloer heb ik triplex van 1 mm dik met een mooie tekening gevonden. De lambrisering van de lange wand is van hetzelfde materiaal.
De vloer  ligt geplakt op karton te wachten tot de lijm droog is. Hij blijft uitneembaar.

Zo, de ruimte boven heeft iets meer verdeling. Naast de toiletkamer onder het raam komt een open badgelegenheid, waarschijnlijk gewoon een los bad op pootjes.
En een wastafel voor het tandenpoetsen. Dan kan de voorste ruimte allegaartje worden, boekenkast, open haard, lekkere stoel en een naaimachine?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten