Extra

zondag 15 april 2018

Structuur in je leven

De lambrisering, de deuren en de latjes zijn gebeitst.
Alles staat nog los, gelukkig maar, want anders was het niet te doen. De vloer is ook af, ligt los om ooit de ledlampjes te kunnen vervangen.


Ik wilde een structuurverf op de muren en vond op een blog een tip om Pumice gel te gebruiken.
Het is gemalen puimsteen met een elastische toevoeging, op dat blog zag het er goed uit.
Ze had een grove soort genomen, dus ik dacht dat de fijnere beter voor me zou zijn.
Maar dat bleek verkeerd gedacht...

Je kunt het vermengen met acrylverf voor de kleur. Ik koos gewoon wit aangezien de gel een beetje grijzig is.

Na twee keer verven en lang laten drogen tussendoor bleek er helemaal geen structuur te ontstaan...
Ik had nog een pot zaagsel staan, uit mijn schuurmachine verzameld, en ben gaan mengen. Hoe meer zaagsel ik er bij mixte, des te dikker en droger werd het verfmengsel uiteraard.
Natuurlijk heb ik eerst gegoogled om te weten of het gemengd kon worden met water, maar dat was gelukkig geen probleem.

Het uiteindelijke resultaat.
Dankzij de houtstofjes kreeg ik de goede structuur en dankzij de gel was het de derde keer ook veel beter aan te brengen. Ik had eindelijk de goede verhouding gevonden.

Tadaaa.
Het beetje vreemde raampje in het toiletblokje laat ik zo. Lekker rustig. Op de foto zie je niet goed het structuurtje, in real life wel.
Dit is nog niet de juiste plek voor het minipoppenhuis, maar ik was een beetje aan het spelen en vond het wel even leuk staan zo.
Morgen is alles droog en kan ik weer lijmen en bouwen.
Het liefst zette ik de tussenmuur nu al vast voor de stevigheid, maar de andere kant moet ook nog bewerkt worden. Dat moet echt eerst...
EN een minipoppenhuisje maken voor in het kleine poppenhuis, natuurlijk.
To be continued...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten