Extra

dinsdag 17 april 2018

Vrij naar Egon Schiele...

Met kunstmaatje Maatje ga ik vaak naar musea. We houden van bijna alles!
Maar het meest van schilderijen, bijvoorbeeld Egon Schiele, Gustav Klimt, maar ook Picasso is favoriet.

Margot is toch ook een moderne vrouw, haar tijd voorbij en we vonden het passend een 'wulpse vrouw' na te maken voor in de nog te bouwen slaapkamer.
Maatje heeft haar best gedaan, zo klein werken is wel erg moeilijk...

Ik mocht voor lijstenmaker spelen.
Dat was ook lastig.
Ik bekeek een tutorial en bleek alles al in huis te hebben: karton, Tacky glue, secondelijm en dunne latjes.
De tutorial ging meer over lijstjes met structuur, maar dat vond ik bij deze 'Reclining Woman' niet zo passend.
Snijdt een vierkant karton, plak daar de houtjes op en, wanneer droog, snijdt de binnenkant van het karton weg. Karton kan je ook schuren.

De eerste poging liep niet goed af... Ik had de buitenmaat van de lijst binnenmaat gemaakt!

Nu heb ik in ieder geval een extra lijstje om de verf op te proberen.
Opnieuw.

Acrylverf, dat ging goed.
Met een zwarte stift heb ik de dunne binnen- en buitenranden zwart gemaakt.
Bij de grote lijst heb ik de meeste verf er weer afgeschuurd, de houtkleur komt er doorheen.
En van koper plakfolie een klein schildje gemaakt.
De andere lijst heb ik beplakt met strookjes kerstlint, een soort kant.
Daarna met dunne groene verf vermengd met zwart nogmaals geverfd.


Met Tacky glue heb ik voorzichtig het canvasdoekje achterop gelijmd en na drogen het overtollige doek afgesneden.
Het is priegelen, dat dan weer wel. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten